A SaleCycle nemrég megjelentette az e-kereskedelem témájú statisztikáit a tavalyi évről, melyben figyelemre méltó dolgok derültek ki az online vásárlás növekedése szempontjából. Íme néhány érdekesség.
A SaleCycle statisztikái által érdekes dolgokra derült fény, ami az online kereskedelmet illeti. Az egyik legfeltűnőbb változás, hogy
az amerikai e-kereskedelem aránya 16% -kal nőtt
a korábbi évekhez képest.
Az online értékesítés a korábbiakhoz képest 453,46 milliárd dollárra emelkedett. Míg az Amazon a bevétel 40% -át birtokolja, a maradék még mindig elég nagy darab az online vállalkozások számára.
Ez azt jelenti, hogy a vásárlók továbbra is elsősorban az internethez nyúlnak, ha pénzköltésről van szó.
Azok a vállalkozások, amelyek sikeresek akarnak lenni, vagy azok akarnak maradni, mindenképp be kell szállniuk az online térbe, hiszen láthatóan ennek van nagy jelenje és jövője.
Az év legnagyobb értékesítési napjai még mindig a Fekete Péntek időszaka.
Sok internetes online áruházban azonban már „Fekete Péntek Hete” indul ebben az időszakban, ami egyértelműen sokkal több bevételt generál számukra.
az amerikai vásárlók több mint 16 milliárd dollárt költöttek a Fekete Péntek hétvégéjén.
Az e-kereskedelemben az értékesítések 4-5 óra között voltak a legmagasabbak a fekete pénteken.
Ez persze hátrányt okozhat, hiszen a nagy létszám egy weboldal lassulását okozhatja, ami a vásárlók továbbállását eredményezheti.
A statisztikából az is kiderült, hogy a vásárlók kevésbé vannak jelen abban a hónap végi időszakban, amikor a fizetésüket várják, és sokkal aktívabbak, amikor megkapták fizetésüket.
Továbbá
a november és a december az e-kereskedelem legforgalmasabb hónapja.
Február az a hónap, ami a legkevesebb online vásárlást mutatja.
Nem kell tehát meglepődnünk, hogy az ünnepek teszik ki az online vásárlás legnagyobb részét, tehát nagyobb arányban lesznek ebben az időszakban a kedvezmények is, ami arányosan még több vevőt vonzanak.
Az is kiderült, hogy leggyakrabban a mobileszközön indulnak útjára az online vásárlások, és sokkal kevesebb a laptopos vagy asztali számítógépes vásárló.
Ez azt jelenti, hogy nagyon fontos, hogy a vállalkozásoknak olyan weboldaluk legyen, amely mind az okostelefonon, mind a számítógépre optimalizálva működik, és biztosítja a gyors kiszolgálást.
Még egy érdekesség, hogy a “kosár elhagyása” is elképesztő mértékben emelkedett. Vagyis a különböző webshopokban rengeteg vásárló a kosarába tette a termékeket, de meggondolta magát, és mégsem vásárolt.
Szakértők szerint ennek az lehet az oka, hogy az ügyfél csak kereső, és nem készen áll a vásárlásra, vagy nem ér rá az összehasonlításra más oldalakkal, fél a szállítási problémáktól, és az online fizetéstől.
Természetesen a kereskedők ezt nem hagyják annyiban, és a különböző cookie-k segítségével a weboldal elhagyása után többször is figyelmeztetik email-ben vagy reklámok felbukkanása segítségével a lehetséges vevők a webshopra való visszatérésre.
Azt lehet tehát leszűrni, hogy ma már az e-kereskedelem egy hatalmas alappillére az üzleti tevékenységnek. A weboldalnak gyorsnak, könnyen navigálhatónak, biztonságosnak, és persze megbízhatónak kell lennie.